Fő tartalom átugrása

A gyerekek és a kert 2. – Koncentráció és szenzoros érzékenyítés

A kertben töltött idő javítja a koncentrációt. A gyerekek fókusza gyakran szórt, mert túl sok inger éri őket egyszerre. A természetben azonban a figyelem finoman terelődik: ha egy bogarat követnek, ha egy felhő mozgását figyelik, az agyuk természetesen edződik a koncentrált munkára. Például a "figyelj meg egy növényt 5 percig" játék során először csak a színét látják, aztán észreveszik a formáját, majd a levelek apró erezetét, megérzik az illatát vagy észreveszik a rajta mozgó apró rovarokat. A kertben például remekül működhetnek az olyan feladatok, mint, hogy "Nézzük meg minden nap...

Bővebben

  • Készítés ideje:

A gyerekek és a kert 1. – Letűnt idők nyomában

A nyaraim nagy részét Agárdon töltöttem az 1960-as években. Nem volt még beépítve minden, nagy mező volt két percre a házunktól. A házak közt egy szabadon hagyott, kerítés nélküli hely volt a találkozóhelye a két utca gyerkőcinek. És persze ott volt a Velencei tó pár percre a telküktől. Egy perc alatt repült el a nyár: fürdés, biciklizés, fára mászás, szénaboglyára fel és le, foci, szöcskézés, gyíkkergetés, krikett, csigaverseny. Agárd üdülő részében csak a strandon volt játszótér, de nem is volt rá szükség. És ez még egy városi gyerek élménye bennem! A 90-es években már nem volt üres a...

Bővebben

  • Készítés ideje:

Gyerekek és mozgás 6.

Ha azt akarjuk, hogy a tanárok kiengedjék a gyerekeket az asztal mögül, akkor a hagyományos osztálytermi vezetésen túlmutató készségeket kell kifejleszteniük. Ez egy szemléletváltás, amely ugyan nagyobb mozgásszabadságot és interakciót tesz lehetővé, de a tanároknak más gondolkodásmódot kell alkalmazniuk: csoportmunkát, együttműködést és facilitálási készségeket kell alkalmazniuk. Jártasnak kell lenniük abban, hogy a tanulókat együttműködési tevékenységeken keresztül irányítsák, biztosítva, hogy minden diák aktív résztvevő legyen. A különböző tanulási ütemek kezelése és a konstruktív...

Bővebben

  • Készítés ideje:

Gyerekek és a mozgás 5.

A Pindur Palota listáját kiegészítve álljon itt 20 olyan tevékenység, amivel biztosíthatjuk a kisgyerek mozgásigényének kielégítését. https://pindurpalota.hu/blog/szabadteri-jatekok-szerepe-a-kisgyermek-fejlodeseben Akadályverseny Biciklizés Célbadobós játékok Fáramászás Felhőbámulás (kimerülten) Fogócskázás Frizbizés Geocaching, kincsvadászat (modernek) Görkorcsolyázás Hintázás Homokozás, sarazás Hullahopp karikázás Kötélegyensúlyzás (slackline) Kötélhúzás Labdázás Mászókázás Rollerezés Tollasozás Ugrókötelezés Zsákban futás Felmerülhet a gondolat: de hát ezek...

Bővebben

  • Készítés ideje:

Gyerekek és mozgás 4.

A Jurtasuliban nincs tornaterem. Nem is lesz. Ez egy adottságunk – a tanulócsoport helyszíneként egy jurta és a kert áll rendelkezésünkre. A kert mellé azonban van egy modern felfogásunk arról, hogyan teremthetünk – minden tekintetben - megfelelő – környezetet a gyerekeknek. Hisszük, hogy ha megfelelő kereteket és biztonságos környezetet teremtünk a gyerekek számára, akkor ki fogják használni a lehetőségeket, és megtalálják a számukra legfejlesztőbb mozgásformákat.  A megfelelő keretek egyike az arány a szabad mozgás és a tervezett, kötött feladatok között. Készülünk az utóbbiakkal...

Bővebben

  • Készítés ideje:

Gyerekek és mozgás 3.

Főleg a tinédzser kor kihívása, hogy hogyan motiválhatjuk rendszeres testmozgásra az ifjút. Mi lenne, ha nem is kellene motiválni, mert belülről jövő igénye lenne erre? Kipróbáltuk már, hogy ha éveken keresztül nem kényszerítünk padban ülésre egy gyereket, akkor ő is olyan elüldögélőssé cseperedik? Csak játsszunk el a gondolattal, hogy ha organikusan fejlődve, az igényeinek megfelelően játszhat, futhat, kúszhat, mászhat, vajon akkor is kütyübámuló tizenéves gyermekünk lesz? Jelen pillanatban nincs érvényes válaszunk erre a kérdésre, hiszen az ifjúság nagy része osztozik az iskolai...

Bővebben

  • Készítés ideje:

Gyerekek és mozgás 2.

Ha megfigyeljük a Williams – Schellenberg Tanulási piramis modelljét, láthatjuk, hogy ezeket a szinteket mozgással remekül lehet fejleszteni. Természetesnek tartjuk, hogy egy gyerek fut, mászik, kúszik, felmászik és lemászik. Igy tartja karban és fejleszti természetes úton saját testét idegrendszerét és érzékszerveit – amelyek, mint látjuk, minden további képesség alapjául szolgálnak. ha hagyjuk a gyerekeket, hogy ösztönösen kiéljék mozgásigényüket, nagy valószínűséggel mindenre kiható saját fejlesztő órákat tart majd magának. A gyerek kíváncsi. Ahogy erről beszélgettünk a kollégákkal...

Bővebben

  • Készítés ideje:

Jurtasuli Érd

2030 Érd, Bádogos utca 25.

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

+36 30 569 0846

© Jurtasuli Érd. Minden jog fenntartva!